ایمیل

کلمه عبور

نوع پنل


رمز عبور را فراموش کرده ام

بررسی بخش Search Appearance
تاریخ خبر: پنجشنبه 18 دی 1393 959 بازدید
توضیح کوتاه:
بخش Data Highlighter دومین بخشی‌ است که شما در زیرمجموعه Search Appearance می‌بینید. این قسمت یک راه کاربرپسند برای مدیران در داخل ابزارهای مدیریت وب‌سایت برای برچسب گذاری محتوای وب‌سایت‌هایشان به شمار می‌رود. برای مثال، اگر یک صفحه از رویدادهایی دارید که در آینده رخ می‌‌دهد، می‌توانید به راحتی هر رویداد را با Data Highlighter برچسب گذاری کنید. این کار شانس دیده شدن رویداد شما را در جستجوهی گوگل افزایش می‌دهد.

بررسی بخش Search Appearance


در قسمت های قبل با گوگل وب‌مستر و شیوه‌ی ثبت وب‌سایت در این ابزار گوگل آشنا شدیم. در این قسمت به بررسی گزینه‌های داشبورد از جمله Search Appearance و همچنین تنظیمات برای نمایش دامنه در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت.
 
 
شروع کار
برای شروع ابتدا اولین گزینه بخش داشبورد را بررسی کنید و بینید که در این قسمت آیا یک آگاه سازی (Notification) یا مشکل بحرانی وجود دارد یا خیر. اگر گوگل هرگونه مورد غیرعادی در وب‌سایت شما مشاهده کند آن را به صورت یک آگاه سازی در بخش بالای داشبورد به شما گوشزد می‌کند. برای مثال، اگر زمانی یک تغییر ترافیک شدید در وب‌سایت شما به وجود بیاید، شما یک پیام دریافت خواهید کرد که این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. این نوع اخطارهای ناگهانی، بسیار سودمند است چرا که این اخطارها، شما را متوجه موضوعی غیرعادی در وب‌سایت خواهد کرد. هنگامی که شما از موضوع اطلاع پیدا کردید، می‌توانید معمولا برای دسترسی به اطلاعات بخش‌های دیگر تصمیم گیری کنید.
 
 
بررسی بخش Search Appearance
پس از بررسی اخطارها، به قسمت Search Appearance نگاه کنید، در این بخش شما چندین زیر مجموعه می‌بینید: Structured Data, Data Highlighter, HTML Improvements, and Sitelinks.
Structured Data (داده‌های ساخت یافته) یک راه در تامین کردن اطلاعات بیشتر برای موتورهای جستجوگر به شمار می‌رود که به موتورهای جستجو امکان درک بهتر محتوای شما را می‌دهد. گوگل به چندین روش از داده‌های ساخت یافته در گزارش‌هایش استفاده می‌کند. در حال حاضر، گوگل ترجیح می‌دهد تا هر فرد مجموعه‌ای از برچسب داده‌های خرد (Microdata Tag) را استاندارد کند. این مجموعه در HTML5 تعریف شده است. برخی از مثال‌های انواع محتوایی که می‌تواند از برچسب گذاری داده‌های خرد استفاده کنند عبارتند از کارهای خلاقانه، رویدادها، مکان‌ها، محصولات و بررسی‌ها. اگر شما داده‌های ساخت یافته را در وب‌سایت خود مستقر کردید، می‌توانید خوانده شدن و فهمیدن مناسب آن توسط گوگل را تایید کنید.
 
بخش Data Highlighter دومین بخشی‌ است که شما در زیرمجموعه Search Appearance می‌بینید. این قسمت یک راه کاربرپسند برای مدیران در داخل ابزارهای مدیریت وب‌سایت برای برچسب گذاری محتوای وب‌سایت‌هایشان به شمار می‌رود. برای مثال، اگر یک صفحه از رویدادهایی دارید که در آینده رخ می‌‌دهد، می‌توانید به راحتی هر رویداد را با Data Highlighter برچسب گذاری کنید. این کار شانس دیده شدن رویداد شما را در جستجوهی گوگل افزایش می‌دهد.
 
در بخش HTML Improvements، شما لیستی از موضوعاتی با HTML Meta Description (متا تگ توضیحات، توضیحاتی که در زیر لینک شما در موتور جستجوی گوگل به عنوان توضیح بیشتر لینک به نمایش در می‌آید) و برچسب عنوان (Title Tag) مشاهده می‌کنید. در این بخش باید بیشتر توجه کنید! داشتن برچسب عنوان تکراری برای بهینه سازی نتایج موتور جستجو مناسب نیست. موتورهای جستجو ممکن است نتوانند تفاوت میان دو یا چند صفحه که دارای تگ‌های مشابه هستند را تشخیص دهند. آن‌ها ممکن است ترجیح بدهند یکی از صفحات را از نتایج جستجو حذف کنند. می‌بینید که با همین اشتباه ساده در داشتن تگ‌های تکراری ممکن است شما ترافیک جستجوی خود را از طریق وب‌سایت گوگل از دست بدهید.
 
به طور خلاصه، هر صفحه‌ای از وب‌سایت شما باید یک تگ عنوان اچ‌تی‌ام‌ال   (HTML Title Tag) و تگ توضیحات (Description Tag) متفاوت داشته باشد و تعداد کاراکترهای این تگ‌ها نیز باید در میان مقدار معین و مجاز قرار بگیرد. شما باید لیست آدرس‌ها را از ابزار وبمستر استخراج کرده و بر روی ایجاد توضیحات متا و تگ عنوان منحصر به فرد کار کنید.
 
دیگر زیرمجموعه Search Appearance، بخش Sitelinks است. Sitelinks (پیوندهای سایت) در واقع لینک‌هایی هستند به صورت خودکار در زیر نتایج جستجو ساخته می‌شوند و جستجوگران آن‌ها را مشاهده می‌کنند. لینک‌هایی از یک دامنه که به صورت مجموعه چندتایی در زیر لینک اصلی دامنه به نمایش در می‌آید. به عنوان نمونه، هنگامی که Ipod را گوگل می‌کنید، علاوه بر صفحه اصلی آیپد در وب‌سایت اپل، چند لینک به صورت دو ستون در مجموعه‌های دو تایی در زیر لینک اصلی نشان داده می‌شود که شامل صفحه فروشگاه آیپد، آیپد مینی، ویژگی‌های آیپد، استفاده از آن در آموزش و نظایر آن است که همگی این صفحات متعلق به وب‌سایت اپل است.
 
در حقیقت گوگل این لینک‌ها را از صفحه خانگی وب‌سایت شما از میان محتوایی که محبوبیت بیشتری دارند، انتخاب می‌کند و بهتر است شما به جستجوگران اجازه دهید خیلی سریع به آنچه که به دنبال آن هستند دسترسی پیدا کنند.
اگرچه شما نمی‌توانید صفحه‌ای را به Sitelinks را اضافه کنید اما می‌توانید آن‌ها را حذف کرده یا کاهش دهید. 
 
گوگل البته پیشنهاد می‌کند که این کار را انجام ندهید مگر اینکه موتور گوگل متوجه شود این لینک‌ها برای جستجوی انجام شده چندان مهم نیست. برای مثال، اگر نتایج جستجوی نشان داده شده از وب‌سایت شما مطابق میل شما نیست یا لینک‌های بهتری برای توضیحات در وب‌سایت شما وجود دارد، شما مایل باشید تا پیوندهای سایت را کمتر کرده و راه را برای سایت لینک‌های دیگر باز کنید.
 
 
راهی برای تنظیم بهتر سایت لینک وجود دارد؟
همانطور که گفته شد گوگل اجازه معرفی پیوندهای سایت را به شما نمی‌دهد اما شما می‌توانید به موتورهای گوگل در یافتن پیوندهای بهتر وب‌سایتتان کمک کنید.
 
لینک‌های مورد نظر بهتر است در قسمت فوقانی وب‌سایتتان طراحی شده و در تمام صفحات وب‌سایت نیز نمایش داده شوند. این لینک‌ها باید Index باشند و نسبت به سایر لینک‌ها، ورودی زیادتری داشته باشند.
 
نهایی شدن تغییرات در پیوندهای سایت کمی زمان‌بر است و ممکن است تا سه ماه به طول بیانجامد.
 
 
تنظیمات بیشتر برای راحتی کار
گوگل برای راحتی استفاده در ابزار وبمستر خود چندین راه را پیش روی شما گذاشته است. برای مثال ابزار وبمستر گوگل می‌تواند پیام‌های مهم را به ایمیل شما بفرستد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که شما ممکن است زمانی نتوانید به هر دلیلی به این نرم افزار آنلاین مراجعه کنید و در همین وقت نیز اتفاق مهمی برای وب‌سایتتان رخ داده باشد. از این رو بهتر است که این قابلیت را در این نرم افزار فعال کنید.
 
برای این کار کافی‌ است در صفحه ابزار وبمستر گوگل، بر روی آیکون تنظیمات و سپس بر گزینه Webmaster Tools Preferences کلیک کنید. در بخش Forward Messages، ایمیلی را که از آن استفاده می‌کنید را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید در این بخش، زبان ایمیلی را که دریافت می‌کنید را نیز تغییر دهید.
گوگل در این بخش تنها ایمیل‌هایی را نمایش می‌دهد که با اکانت گوگل شما متصل شده‌اند و اگر می‌خواهید از ایمیلی استفاده کنید که در این لیست وجود ندارد، باید ابتدا این ایمیل را به اکانت گوگل خود اضافه کنید و سپس این مراحل را انجام دهید.
برای افزودن یک ایمیل به اکانت خود نیز کافی‌ست وارد اکانت گوگل خود شوید. در زیر قسمت Personal Settings، در بخش  Email Addresses بر روی دکمه Edit کلیک کرده و ایمیل جدید خود را بیفزایید.
 
گوگل همچنین برای نمایش بهتر اطلاعات در صفحه مانیتور شما تنظیمات دیگری را در نرم افزارش ارائه کرده است. شما می‌توانید برای انجام این تنظیم در صفحه ابزار وبمستر گوگل، بر آیکون Display در راسته تب‌ها (tab) کلیک کنید و  گزینه Detailed View را برای نمایش با فاصله‌تر اطلاعات از یکدیگر و گزینه Compact View را برای فشرده کردن و نزدیک کردن اطلاعات روی صفحه به یکدیگر برگزینید. گوگل می‌گوید که این تغییرات تنها در همین نرم افزار اعمال می‌شود و در محصولات دیگر این شرکت تاثیری ندارد.
 
 
تنظیمات برای نمایش دامنه وب‌سایت در موتورهای جستجو
لینک وب‌سایت ما در موتورهای جستجو ممکن است با www یا بدون آن آغاز شود و شما می‌توانید این موضوع را انتخاب کنید تا کاربران موتورهای جستجو وب‌سایت شما را با آن آدرس ببینند.
برای این کار تنها کافی ست دامنه (Domain) انتخابی (به طور مثال، http://example.com یا http://www.example.com) را به گوگل اعلام کنید تا روبات‌های این شرکت در بازدیدهای آینده خود از وب‌سایت شما از این دامنه استفاده کنند. در واقع گوگل می‌گوید اگر شما دامنه http://www.example.com را به عنوان دامنه دلخواه خود به این شرکت معرفی کنید و موتورهای جستجو لینکی را همانند http://example.com را در وب‌سایت شما بیایند، از همان دامنه دلخواه شما به جای آن استفاده می‌کنند.
 
اگر شما دامنه دلخواه خود را به گوگل معرفی نکنید، موتورهای جستجوی این شرکت ممکن است از هر دو نسخه لینک (با www. و بدون آن) برای نمایش جداگانه صفحات شما استفاده کنند.
 
برای معرفی دامنه دلخواه وب‌سایت خود به گوگل کافی‌ است در صفحه ابزار وبمستر گوگل بر روی نام وب‌سایت مورد نظر کلیک کنید. سپس با کلیک بر دکمه تنظیمات، بخش Site Settings را برگزینید و در بخش Preferred Domain نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 
ممکن است گوگل از شما بخواهد که مالکیت خود را بر دامنه مورد نظر اثبات کنید چرا که تنظیمات انجام شده بر روی شیوه عملکرد ربات‌های جستجوگر این شرکت تاثیر می‌گذارد.
 
در برخی موارد ممکن است شما پس از انجام این کار با پیغامی مبنی بر ایندکس نشدن وب‌سایت خود از سوی ربات‌های گوگل مواجه شوید. برای مثال ممکن است شما پیغامی دریافت کنید که دامنه http://example.com ایندکس نشده است، برای حل این مشکل تنها کافی ست است که دامنه http://www.example.com را به اکانت خود بیفزایید.
 
 
تنظیمات برای کاربران محدوده جغرافیایی مشخص
نمایش وب‌سایت‌های مفید و مرتبط با محدوده جغرافیایی یکی از اهداف گوگل است و به طور کلی نمایش نتیجه جستجوی یک عبارت مشخص برای یک کاربر ساکن آلمان با کاربر دیگر ساکن بلژیک متفاوت است.
اگر وب‌سایت شما از یک دامنه عمومی مانند .com یا .org استفاده می‌کند و برای منطقه جغرافیایی مشخصی تولید مطلب می‌کنید، بهتر است این موضوع را به گوگل اطلاع دهید تا نتایج موتورهای جستجوی خود را بر این هدف بهینه سازی کند. گوگل می‌گوید این تغییرات تنها تغییراتی مثبت برای کاربران داخل منطقه شماست و در حالت عمومی تاثیری منفی بر نتایج جستجوی کاربران در مناطق جغرافیایی دیگر ندارد جز اینکه آن کاربر در هنگام جستجو، تنظیمات جستجو را محدود به منطقه جغرافیایی خاص کند.
 
برای انجام تغییرات در این زمینه کافی است در صفحه ابزار وبمستر گوگل، بر روی وب‌سایت مورد نظر کلیک کنید. سپس با کلیک بر آیکون تنظیمات، بر Site Settings کلیک کرده و در بخش Geographic Target، تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.
 
اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما با هیچ منطقه یا ناحیه‌ای مرتبط نشده، گزینه Unlisted را در پایین لیست انتخاب کنید.
 
گوگل می‌گوید اگر وب‌سایت شما به زبان فارسی است و از سوی کاربرانی در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و دیگر فارسی زبانان دنیا خوانده می‌شود بهتر است که از تنظیم محدوده جغرافیایی تنها برای کشور ایران خودداری کنید. گوگل در توضیح این موضوع گفته این تنظیمات مناسب وب‌سایت یک رستوران در ایران است که محدوده جغرافیایی خود را در جستجوها مشخص کند و از این طریق لینک وب‌سایتش، بیشتر در صفحه گوگل ظاهر شود وگرنه یک وب‌سایت خبری که به زبان مشترک چندین کشور نوشته شده است، بهتر است این تنظیمات را اعمال نکند.
 
اگر وب‌سایت شما از دامنه‌ای با نام عمومی کشورها همچون .ir استفاده می‌‌کند، گوگل به صورت خودکار نتایج جستجو را برای کاربران داخل ایران بیشتر نشان می‌دهد.
پشتیبانی از تمامی بانک ها-فایل بوکر

بالا