ایمیل

کلمه عبور

نوع پنل


رمز عبور را فراموش کرده ام

پنج اصل مهم برای موفقیت در تجارت و بازار
تاریخ خبر: یکشنبه 27 مهر 1393 773 بازدید
توضیح کوتاه:
شاید شما در برابر ایجاد تغییرات در زندگی و کسب‌ وکار خود، مقاومت می‌کنید. و گرچه وجود چیزهای آشنا و سبک زندگی‌ ای که به آن عادت کرده‌اید آسایش‌ آور است؛ اما از این نوع زندگی، پیشرفت خاصی هم حاصل نخواهد شد. بدون «تغییر»، زندگی فردای شما در خوش‌ بینانه‌ ترین حالت، مثل زندگی امروزتان خواهد بود. اما چرا در «خوش‌ بینانه‌ ترین حالت»؟ چون جهان مدام در حال تغییر است و اگر شما بر تغییرات پیشی نگیرید و آنها را ایجاد نکنید، طبیعتا عقب خواهید ماند. «خطرپذیری» یا «ریسک‌ پذیری»، معیاری است که نشان‌ می‌د

انضباط شخصی و مدیریت بر خود

با ایجاد انضباط شخصی در زندگی و مدیریت بر خود، می‌توانید میان‌ بُری به موفقیت و قرار گرفتن در گروه ۴ درصدی‌ها بزنید. اما انضباط شخصی و مدیریت بر خود به چه معناست؟

این مفهوم، یک ویژگی رفتاری است که با ایجاد و پروراندن آن، می‌ توانید اهداف خود را تعیین کنید، زمان خود را مدیریت کنید، کارهایی را که مهم هستند به انجام برسانید، نتایج را بسنجید و توازن را در زندگی خود حفظ کنید. بدون انضباط شخصی و مدیریت بر خود، دستاوردهای زندگی شما چیز قابل توجه و ارزشمندی نخواهد بود.

اشتیاق و انگیزه

برای قرار گرفتن در جایگاه ۴ درصدیِ غول‌های کسب‌ وکار ایران، شما نه‌ تنها باید به هدف‌ هایتان شوق داشته باشید، بلکه باید برای دستیابی به آنها اقدام هم بکنید. شوق بدون حسابگری، که نام دیگرش «جوگیری» است، فقط باعث سرخوردگی و راز شکستِ بسیاری از کارآفرینانِ باانگیزه و مشتاق است. پس یک غول کسب‌ وکار، می‌تواند شوق و انگیزه‌اش را مدیریت کند و بیخود هیجانی نمی‌ شود.

از سوی دیگر، کار پیوسته و متمرکز شما را به سمت هدف‌ها می‌برد؛ اما وجود «شوق» است که باعث می‌شود با وجود هر مانعی، در مسیر بمانید و به حرکت ادامه بدهید. این همان «عشق» است که به‌ قول محمود معظمی: «ناداشته عشق، گنج میسّر نمی‌شود!» کسانی که در جایگاه ۴ درصدی هستند، عشقی پیوسته و شوقی بی‌پایان دارند و همواره به جلو می‌روند.

خطرپذیری

شاید شما در برابر ایجاد تغییرات در زندگی و کسب‌ وکار خود، مقاومت می‌کنید. و گرچه وجود چیزهای آشنا و سبک زندگی‌ ای که به آن عادت کرده‌اید آسایش‌ آور است؛ اما از این نوع زندگی، پیشرفت خاصی هم حاصل نخواهد شد.

بدون «تغییر»، زندگی فردای شما در خوش‌ بینانه‌ ترین حالت، مثل زندگی امروزتان خواهد بود. اما چرا در «خوش‌ بینانه‌ ترین حالت»؟ چون جهان مدام در حال تغییر است و اگر شما بر تغییرات پیشی نگیرید و آنها را ایجاد نکنید، طبیعتا عقب خواهید ماند.

«خطرپذیری» یا «ریسک‌ پذیری»، معیاری است که نشان‌ می‌دهد تا چه حد میل دارید «محدودۀ آسایش» و «ده نمک» خود را ترک کنید. لازمۀ موفقیت، ایجاد تغییرات است؛ و مسیرِ موفقیت پوشیده از چالش‌های جدیدی است که راحت‌ طلبی را به مبارزه می‌خوانند. آنهایی که نمی‌ خواهند در زندگی و کسب‌ وکار خود تغییر ایجاد کنند، مثل الباقی مردم زندگی خواهند کرد. و آنهایی که خطر را می‌ پذیرند و به درون ناشناخته‌ها گام می‌ گذارند، زندگی‌ ای دارند که دیگران در آرزوی آنند.

خوش‌ بینی

ما همانی می‌ شویم که اغلب به آن می‌ اندیشیم؛ پس عجیب نیست که انسان‌های نیک‌ بین و شاد اندیش، خوشحال‌ تر و شادمان‌ تر از دیگرانند. کسانی که نگاهی مثبت به زندگی دارند و نیمۀ پر لیوان را هم می‌بینند، دستاوردهای بزرگ‌ تر و بهتری همچون موفقیتِ افزون‌ تر، روابط صمیمانه‌ تر، و ثروت فراوان‌ تر خواهند داشت. اینان به خودشان احترام می‌ گذارند، خودشان را دوست دارند، اعتماد به نفس دارند، و به معنا و ماموریت زندگی‌ شان می‌ اندیشند و آن را می‌ جویند.

مهارت‌های ارتباطی

شاید برای شما عجیب باشد که برخی از انسان‌ها چطور می‌ توانند با کلام و رفتار و منش خود، دیگران را مسحور کنند و بر آنها اثر بگذارند. شاید شما در کل ارتباط خوبی با دیگران دارید، اما جمع‌های کوچک‌ تر یا تنهایی را بیشتر ترجیح می‌دهید.
اما خوب است بدانید که با ایجاد و پروراندن و ارتقای مهارت‌های ارتباطی در خود، موفقیت شما در زندگی به طرز چشمگیری افزون‌ تر خواهد شد.

ارتباطات انسانی، نقشی محوری و اساسی در موفقیت همه‌ جانبۀ شما دارند. این مفهوم فقط روابط با دیگران را در بر نمی‌ گیرد؛ بلکه شامل توانایی مذاکره، فروش، و صحبت در برابر جمع نیز هست. شما هر کسب‌ وکاری و شغلی که داشته باشید، ضروری است این مهارت‌ها را داشته باشید تا مثل موشک پیش بروید و روز به روز موفق‌تر شوید.

 

پشتیبانی از تمامی بانک ها-فایل بوکر

بالا